Vanliga frågor
Vanliga frågor

Order


Var är min order?

Samtidigt som ditt paket lämnar oss kommer vi skicka dig en leveransbekräftelse med en spårningslänk.
Det tar vanligtvis 12-24 timmar innan länken aktiveras. Har du fler frågor kan du kontakta oss eller se mer på din leveransbekräftelse.

Spårningslänk för paket skickat med Postnord

Spårningslänk för paket skickat med DHL

Kan jag göra ändringar på min order när ordern är lagd?
Då våra ordrar oftast packas inom kort - är det vanligtvis ej möjligt att göra en ändring men prova alltid att kontakta kundtjänst.

Jag har inte fått min orderbekräftelse - vad gör jag?
Logga in på mina sidor och klicka på ”beställningar”, där visas dina ordrar. Detta blir även en bekräftelse för att se om din order har gått igenom eller ej. Kontakta annars kundtjänst om du har några frågor gällande detta.

Var alltid noga med att kontrollera så att din e-postadress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Det kan även vara att din e-postleverantör har ett SPAM-filter som blockerar vissa mail. Har du fortfarande problem med att hitta din orderbekräftelse vänligen hör av dig till oss.

Beställningen gick inte igenom på hemsidan – vad ska jag göra?
Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig vidare innan du lägger ytterligare en order.


Leverans


Hur lång leveranstid är det på min order?

Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast måndagen efter. Under vissa intensiva perioder kan det uppstå avvikelser.

Min vara har inte kommit - hur gör jag med betalning?
Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig vidare. Du kan alltid betala din faktura – vi ser till att du kommer få din beställning. Du kan även kontakta Klarna direkt för att förlänga din faktura.

Till vilka länder levererar MILAR till?
Idag levererar vi endast försändelser inom Sverige.


Retur & Reklamation

Jag ångrar mitt köp. Vad gör jag?
All info hittar du här. Kontakta vår kundtjänst på info@milar.se om du har några frågor.

Jag vill byta vara. Vad gör jag?
Kontakta vår kundtjänst med information om vilken vara du önskar byta.

Kostar det att returnera en vara?
Vid en retur står du själv för returkostnaden. 

Vad sker om jag inte hämtar ut mitt paket från mitt ombud?
Ett ej upphämtat paket sänds tillbaka till oss efter två veckor hos ombudet. Vi debiterar då 250 kr och returnerar resterande belopp av totalsumman.

Jag har inte mottagit en retursedel. Vad gör jag? 
Vi sänder inte ut retursedlar med din order av hänsyn till miljön. Vill du returnera en vara kan du läsa mer under Retur & reklamation.

Min sida & inloggning

Hur loggar jag in på mina sidor?

Du loggar in genom att klicka på ikonen för 'Mina sidor' uppe i högra hörnet på startsidan.

Hur ändrar jag mitt lösenord och mina personliga uppgifter?
Du ändrar ditt lösenord och personliga uppgifter på 'Mina sidor'. Logga in genom att klicka på ikonen för 'Mina sidor' uppe i högra hörnet.

Under rubriken Kundprofil ser du dina personliga uppgifter och kan ändra din information.

Om du har glömt ditt lösenord, klicka på ikonen för 'Mina sidor' uppe i högra hörnet, därefter klickar du på 'Glömt lösenordet?'. Du får fylla i din e-postadress och kommer att få säkerhetskod samt instruktioner om hur du ändrar till nytt lösenord skickat till din e-postadress.

Jag kan ej logga in på min sida. Vad gör jag?
Får du upp ett meddelande om att ditt kundnummer eller säkerhetskod ej fungerar, kontakta vår kundtjänst.

För övriga frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via info@milar.se