Köpvillkor

Köpvillkor 

 

Genom att beställa från vår webbplats accepterar du våra köpvillkor, inklusive vår integritetspolicy. Quality Way Sweden AB (”Företaget”) underhåller webbplatsen som finns på www.milar.se (”Webbplatsen”). Din tillgång till och användning av sajten är också underlagt följande villkor (“Köpvillkor”) och alla tillämpliga lagar. Genom att komma åt och surfa på webbplatsen accepterar du, utan begränsning eller behörighet, villkoren och samtycker till att vara bunden av alla dessa villkor.

 

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

 

Ålderskrav

Du måste vara 18 år eller äldre för göra en beställning på denna webbplats. Genom att skicka information via webbplatsen, föreställer du att du uppfyller detta ålderskrav.

 

Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor.
Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i väsentligen oförändrat skick. Kontakta kundtjänst för att returnera dina varor. Fraktkostnader och expeditionsavgifter för returförsändelsen står konsumenten själv för. 

Returadress är:
Quality Way Sweden AB
Avd: MILAR
Upplagsvägen 6
741 71 Knivsta
 
Vid retur står kunden risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen. Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet. Notera att returer inte skall skickas som företagspaket. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

 

Garantier och service

Vi erbjuder minst 12 månaders garanti på alla våra produkter och strävar efter att kunna ge alla våra kunder service inom 24h. Vid eventuella brister och fel på produkten så vill vi ha informationen över epost där vi granskar produkten och sedan återkommer med information om hur vi ska lösa problemet. Vi arbetar snabbt och effektivt med att svara och lösa problemet för att du som kund ska bli nöjd. Produkter som utsätts för kraftigt slitage eller är i utsatt miljö erbjuder vi endast 12 månaders garanti. Du finner mer information kring garantitiden under specifik produkt. 

Observera att garantin ej gäller om produktens originalutförande har ändrats.

 

Leveranser

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250:-

Vi levererar bara inom Sverige.

 

Reklamationer

Om en produkt skulle visa sig vara defekt eller felaktig kan varan returneras. När varan mottas av företaget återbetalas totalbeloppet inklusive expeditions- och fraktkostnader. Vid en reklamation av felaktig/defekt vara skall du som kund vara helt utan kostnad. Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att kunden mottagit ordern.
Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage. Fraktkostnader för returen står företaget för mot uppvisat kvitto. Vänligen skicka med kvittot för frakten eller en kopia. 

 

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida. http://ec.europa.eu/odr.

 

Ändringar av villkor

Vi kan när som helst ändra dessa villkor genom att uppdatera detta inlägg. Du är bunden av sådana revideringar och bör därför regelbundet besöka denna sida för att granska de dåvarande gällande villkor som du är bunden till.

 

Ansvarsfriskrivning

Från tid till annan kan det finnas information på webbplatsen som innehåller typografiska fel, felaktigheter eller utelämnanden som kan relatera till produktbeskrivningar, priser och tillgänglighet. Utan att begränsa sina rättigheter som anges i dessa villkor förbehåller sig företaget rätten att korrigera eventuella fel, felaktigheter eller utelämnanden och ändra eller uppdatera information när som helst utan föregående meddelande (inklusive efter att du har skickat din beställning).

 

Beställning, acceptans och frakt

Din placering av en beställning garanterar inte nödvändigtvis att vi accepterar din beställning. Vi kan behöva ytterligare information om din beställning om du inte har tillhandahållit all den information som krävs av oss för att slutföra den. Även om företaget kommer att använda kommersiellt rimliga ansträngningar för att behandla beställningar som placerats på webbplatsen inom de tidsramar som anges vid tidpunkten för beställningen, kan företaget inte garantera att order kommer att behandlas eller mottas vid ett visst datum. 

 

Kontaktinformation

Vid frågor eller problem i samband med dessa villkor eller webbplatsen kan du maila oss via info@milar.se